Egy régi október 23-i iskolai előadásról

iskolaiunnepseg.jpegA monori gimnáziumban történt, '92-93 környékén.

Akkoriban a színjátszó kör - vagy ahogy ott hívták, az "irodalmi színpad" - tagja voltam, és mint mindenki, a mi gimnáziumunk is megemlékezett október 23-ról. Az irodalmi színpadosok előadásai amolyan multimédiás események voltak: élőzenével, sok fellépővel, verssel, dramaturgiával, szenvedéllyel átitatott darabokat adtunk elő. A műsorokat Guszti tanár úr írta, rendezte, pénzelte és országszerte nagy híre volt a csapatnak akkoriban.
Én persze főleg két okból jártam oda: nyilvánvaló szereplési illetve csajozási vágyaimat éltem itt ki, rendszerint persze sikertelenül (már ami a csajozást illeti - a legjobb csajokat más nyúlta le).

Eljött tehát az október 23-i ünnepség, melyben az "utca névtelen hőse #7" szerepet kaptam, egyetlen mondatot kellett elmondanom, ezt jól begyakoroltam, majd a szokásos lámpalázzal (mit lámpaláz, REFLEKTORLÁZ) vártam a végszót, amire nekem be kellett jönnöm és harciasan a mikrofonba mondani valami olyasmit, hogy "Emberek! Nem hagyhatjuk, hogy elnyomott nemzetünk testét idegen lánctalpak tapossák! Harcoljunk a végsőkig!". De lehet, hogy nem ezt kellett mondanom, lényegtelen. 

Az iskolai ünnepségeket az udvaron tartottuk, egy jól megemelt színpadon, kötelezően jelen kellett lennie a 600 diáknak, néma kussban kellett végigáhítaniuk az összes előadást

Szóval ősz közepe, nem túl nagy hideg, néma csönd, 600 diák, áhítat. Az egyik mikrofonnál a lány elmondja a szövegét, elhangzik a végszó, én előjövök a takarásból, meglátom a nézősereget, mindenki szeme rám tapad - még most is érzem az izgalmat, ahogy ezt leírom - megállok a mikrofon előtt (ide most képzeljétek azt a rövid kis gerjedést-sípolást), és egy alig hallható nyelés után rákezdek: "Emberek!" majd rövid szünet után a következő mondat hagyja el a számat: "Basszameg, elfelejtettem". Bele egyenesen a mikrofonba.

Állok a néma csöndben, várom, hogy jöjjön a következő szereplő, görgesse tovább az előadást, de csak nem jön. Persze, mert nem ez a végszó. Nézem a tömeget, majd valaki (meg vagyok győződve, hogy az osztályból) rövid tapssal jutalmazza a rövidzárlatomat. Égek, mint a rongy, gondolhatod. Megfordulok és látom, hogy Guszti tanár úr már lökdösi ki a következő áldozatot, úgyhogy nagy sebesen távozom is.

Az előadás után többek gratuláltak, hogy mennyire átéltem és meghatódtam a darab során. Hát persze.

Ezután teljesen természetes volt, hogy Kristóf a köpenyem hátuljára alkoholos filccel ráírta, hogy "ÉN VAGYOK AZ AZ EMBER, AKI ELFELEJTETTE A SZÖVEGÉT". Még egy évig kellett hordanom azt a köpenyt, mielőtt elintéztük, hogy az egész iskolában nem lett kötelező a viselése, de ez már egy másik történet, aminek elmesélésére egy más alkalommal kerül majd sor.

A bejegyzés trackback címe:

https://tepi.blog.hu/api/trackback/id/tr244749218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aryo 2012.09.04. 11:37:11

Az a szép ebben a sztoriban, hogy még én is azt hallgattam mindenkitől hetekig, hogy a "haverod milyen jól elrontotta a szövegét". Tehát még én is kaptam a "dicsőségből". :) De azért kedves emlék ez valóban. De nagy marhák voltunk akkoriban. Mondjuk nekem legalább a csajozási projekt sikerült. :P

Tepi · http://tangram.hu 2012.09.04. 11:40:53

:@Aryo: :) hát, igen akkoriban jóképűbb gyerek voltál nálam :) én meg voltam a bohóc :)

Aryo 2012.09.04. 11:43:17

@Tepi: Na ez azért nem teljesen igaz. Csak neked nem az irodalmi színpadon sikerült becsajoznod. :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.10. 16:56:59

Nekem egyszer volt necces szereplésem. Egy versszakot kellett mondanom. Oroszul (tisztában voltak, hogy kb. mennyit vagyok képes befogadni). Előtte kb. 40 féle stílusban elmondtam. Az előadásnál még előre röhögött mindenki, hogyan fogom most előadni. Nehéz volt röhögés nélkül... :)

Tepi · http://tangram.hu 2012.09.10. 16:58:21

@TrueY: elkényeztetted őket a 40 verzióval :)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.09.11. 11:34:53

@Tepi: Sajnos elég nehezen tanulok verset és az orosszal is hadilábon álltam (állok). A sok előadás hatására legalább nem sültem bele a szerepbe... :)

Aryo 2012.10.16. 21:42:06

Basszus, de szerettem ezt az udvarrészt a képen. Talán a leghangulatosabb része volt a sulinak. Mármint az udvarnak. Mert a termek közül természetesen a színpados volt a legjobb. :))
süti beállítások módosítása