Jó elfoglaltság karantén idejére kisgyerekeknek (is) - a stop-motion kisfilm készítés


A lányokkal (7 és 5 évesek) sokat duplózunk, engem az építés öröme, őket a megépített játékkörnyezetben való elmélyülés önfeledtsége motiválja.

Mostanában se iskola, se óvoda, így elég sok időnk van játszani, illetve elfoglaltságot kell nekik találni, mert kis barátkáikkal se találkoznak, egymással játszani meg nem mindig megy konfliktusmentesen. Emi valamelyik nap kezébe fogta az anyja iPadjét és elkezdte vele fényképezni az elkészült duplo házat. Amikor ezt észrevettem (először persze rászólva, hogy kérdés nélkül ne kezdjen iPaddel játszani), eszembe jutott, hogy esetleg megtaníthatnám nekik, hogy hogyan készíthetnek egyszerű stop-motion animációt (azt a fajta filmkészítést, amikor egy tárgyat lefényképeznek, arrébbmozdítják kicsit, aztán újra fényképeznek, és így tovább, majd a sok elkészült képkockát egymás tán levetítve egy egybefüggő mozgást látunk). 

Kicsit féltem persze, hogy ez lehet, hogy nagy falat nekik, de olyan hamar rájöttek, hogy "apa, a Shaun a bárányt is így csinálták akkor?" kérdés feltételekor már tudtam, hogy bekapták a horgot. 

Legelőször megmutattam nekik, hogy egy autó hogy tud "elgurulni" A-ból B-be, és ezt hogyan vehetik fel, aztán visszajátszottuk és "AZTAAA!" mondták egyszerre, meglepődve és boldogan. Innen nem volt megállás, én napközben elmentem otthonról dolgozni, ők szabadidejükben filmeztek, majd hazaérve segítettem nekik egy kicsit helyrepofozni a dolgokat és zenét/hangot tenni alá (többnyire ők adják a figurák hangjait is). 

Aztán elkészült két rövidfilm, amiket megmutattunk először a családnak, aztán kicsit tágabb körnek és úgy tűnik, hogy másnak is tetszik. Úgyhogy csináltam nekik egy Youtube-csatornát, amit most büszkén megosztok. A történeteket ők találják ki, én segítek nekik kicsit dramaturgiailag, meg technikailag (például hogyan tudnak zuhanyból kijövő vizet csinálni stop-motion technikával - barátunk a cellofán). Úgyhogy nézzétek kedvetekre a filmjeinket, egy harmadik már a végéhez közeledik, úgyhogy amíg ki nem fogy a lendület, lesznek újabb és újabb kisfilmek. Ha tetszik, kedveljétek a videókat, meg iratkozzatok fel, így azonnal értesültök, ha valami kikerül.

A bejegyzés trackback címe:

https://tepi.blog.hu/api/trackback/id/tr3616453938

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása