Albumsoroló 7. Micropolis - szülinapi ajándék Jean Michel Jarretól

Nemrég indított posztsorozatomban a húsz, eddig megjelent albumom tükrében mutatom be, hogy mik voltak a zenei pályám állomásai, hogyan lettem Tangram valójában. A sorozat eddigi részeit itt tudod elolvasni.

2010 nyarán eldöntöttem, hogy egy hónap alatt készítek egy lemezt, ami pont a születésnapomon fog kijönni, amolyan ajándékként a hallgatóimnak. A döntés úgy született meg, hogy elkezdtem írni egy dalt - Micropolis - és rájöttem, hogy a cím többet érdemel annál, hogy egy dal erejéig használjam fel. A második motiváló erő a Carbon Based Lifeforms Interloper c. albuma volt, amit régóta vártam és valami miatt úgy éreztem, hogy én is megírnám a magam Interloperét. Csak rövidebb idő alatt. Valamikor 2010 májusában gyalogtúrán voltunk (Kinizsi 100-as, első negyven kilométer), aminek kb. a 12 kilométerénél elkezdtem "átdolgozni" a Sol y Mar c. dalomat, magamban dúdolgatva. Egyrészt az ütemre tök jól lehetett gyalogolni, másrészt eléggé belelkesített a gondolat, hogy elkészítsem a dal "folytatását". Egy hónapot kellett várni, míg júniusban végre beépítettem a Micropolis koncepciójába a Mar y Sol-t. Abban az időben sok weboldalt kellett összeraknom, a szakértők tudják, hogy a "Lorem Ipsum" miért kerülhetett első helyre a dallistában (laikusok kedvéért elmondom, hogy ez egy ál-latin nyelvű szöveg, amit tipográfusok szoktak használni, a majdani igazi szöveg helyett, hogy lássák, hogy hogyan fog kinézni egy designban).

Június 15-én délután fél négykor éppen az Opaque Projector c. dalon dolgoztam (Wikipedia random cikkcím adta a dal címét), amikor elkezdtem belehallani Jean Michel Jarre Chronologie 6-jának basszussávját. Mondom magamban: "ej de jó lenne bele is tenni, nem csak belehallani ezt a cuccot". Előbányásztam a menedzsere email címét, és írtam egy levelet, miszerint

 

my name is Peter Fabok from Hungary, an electronic music producer. I would like to use a 2 seconds sample of "Chronologie 6" (the bass theme) in an ambient context. I need a permission about it from Mr. Jarre.
I will very thankful if he give me the permission (naturally the permission will be noticed in the album info). The album will be released in june 29th, in a "name-your-price" sale method. So I need a "quasi-asap" permission about it...

Thanks, best regards
Peter Fabok (Tangram)

Tudtam, hogy Jarre éppen Törökországban turnézik, úgyhogy nem sok esélyem van bármire is, mégis, megpróbálni még mindig lehet. Ekkor jött a meglepetés: Két óra múlva jött a válasz, méghozzá személyesen a Mestertől:

Thanks for your request Peter,
You HAVE MY AUTHORISATION!
Best regards,
JM

Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy mekkora dolog volt ez, magam sem hittem el elsőre. Személyesen válaszolt (oké, lehet, hogy a menedzserén keresztül, de akkor is), egy kis magyar gyerek emailjére... Csodálatos!

Innen már nem kellett sok lelkesítés, elkészült az Opaque Projector, meg a többi dal és június 29-én megjelent a teljes album. Minden idők legsikeresebb Tangram lemeze lett, ezer körüli letöltővel és 80 körüli vásárlóval (ezt a lemezt is ingyenesen vagy tetszőleges összegért tettem letölthetővé). Magam számára is az egyik legkedvesebb albumom. A borítójához a fotót valamikor június közepén a Kopaszi-gáton lőttem a fűben, mikor Mártussal ott napoztunk. A borító önmagában is a hallgatók egyik kedvence, egy nem reprezentatív felmérés eredménye képpen toronymagasan ez vezeti a "legjobb Tangram borítók" listáját. Végezetül hallgassuk meg az egész albumot, egyben (vagy töltsük le)

A bejegyzés trackback címe:

https://tepi.blog.hu/api/trackback/id/tr64578075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

agocs · http://okarina.info 2012.06.19. 22:26:20

Az élet apró örömei!
Ezeket szeretem én is :)
süti beállítások módosítása