Mobile Safari és a .mobi TLD (horrortörténet, haladóknak)

Szigorúan technikai jellegű írás következik, aki nem szereti az ilyet, az lapozzon tovább :)

Adott a következő probléma: van egy weboldal, amit iPaden illetve egyéb iOS eszközökön szeretnék megjeleníteni. Az ilyen eszközök két fontos tulajdonsága, hogy viszonylag kicsi a méretük, illetve elforgatva a kijelzőt átalakul a képük állóból fekvőbe és fordítva. Alapesetben az iOS eszközökön a webböngésző (MobileSafari) átméretezi a weboldalt, hogy a kijelző/képernyő teljes szélességére igazodjon a tartalom. Igen ám, de az én weboldalam esetében nem így történt, széteső CSS, 110% körüli zoom, satöbbi történt és nem értettem, hogy miért. Először persze CSS gondokra gondoltam, amit az a felismerés követett, hogy egy másik domainemen lévő ugyanilyen weboldal (ennek a prototípusa) tökéletesen működik a fent vázolt módon. Tehát CSS gond, lássuk mi lesz, ha átmásolom a régiről a CSS-t az újra... semmi. A működő oldalt átpakoltam teljes egészében az új domainre, semmi. Hát, mi a csuda lehet, morfondírozok magamban, lássuk, hogy a szervertől jövő adatok hogyan változnak a két esetben. Kiderült, hogy byteról bytera ugyanaz a kommunikáció a két oldal esetében. Mégis az egyik működik, a másik nem. Gondoltam egyet és UGYANAZT az oldalt (a nem működőt) meghívtam egyszer IP címmel, egyszer domain névvel. Az IP címes működött, a domain neves nem. A domain név TLD-je .mobi, mint ahogy az a címből kiderülhetett. 

Már második napomat csesztem el a probléma keresésével, mikor KKovacs kávézás közben felvetette, hogy mi van, ha a .mobi TLD az oka az egésznek. Én persze nevettem, ő is, hiszen "hogyafaszbamár". Aztán rákeresett a Googleben és azt találta, hogy 

A .MOBI TLD-VEL RENDELKEZŐ WEBSITEOK VIEWPORTJÁT HIBÁSAN HATÁROZZA MEG AZ IPHONE (MOBILESAFARI) TEHÁT MINDEN MOBILESAFARI ESZKÖZ. 

A .mobi TLD-t azért használják sokan (köztük én is), hogy megkülönböztessék a mobileszközökre írt tartalmat a nem azokra írtakkal. De ennek fényében nem használható ez a domain, a rengeteg megvásárolt domainünk kukázható lett. És nem mellesleg két napom ment el a probléma keresésével...

A bejegyzés trackback címe:

https://tepi.blog.hu/api/trackback/id/tr532534997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása